Wednesday 17 July 2013

PART TIME/FULL TIME JOB episod 1

 CEK PERTAMA KU


Assalammualaikum w.b.t. & Salam Sejahtera

     SHAKLEE merupakan salah satu syarikat dari Amerika Syarikat yang berpengkalan di Malaysia sejak Ogos 1995 yang menawarkan pelbagai produk kesihatan dan mesra alam. SHAKLEE juga menawarkan peluang untuk berniaga kepada semua termasuklah pelajar, suri rumah, penganggur, pekerja yang makan gaji dan sebagainya dengan modal serendah RM75. Duit ni pun untuk cover busines kit yang dibekalkan kepada semua distributor. Nak success, nak buat duit banyak kena baca sampai hbs yer =)

     Sebelum saya join SHAKLEE, saya dah banyak buat part time sejak saya belajar kat universiti lagi untuk menambah duit poket. Saya pernah jual topup, jual makanan, join busines online dan banyak lagi. Saya nak join busines tapi kebanyakkannya memerlukan modal yang besar, xdiluluskan syariah, produk tak diluluskan Kementerian Kesihatan Malaysia, memerlukan banyak masa & banyak lagi.Kena tipu pun pernah, tapi saya tak pernah putus asa.

      Akhirnya pada tahun 2013 kawan saya puan ajak saya untuk join SHAKLEE. Saya pun tanya la kawan saya tu SHAKLEE jual produk aper jer? Selidik punya selidik rupa-rupanya SHAKLEE jual produk kesihatan macam vitamin (Vitamin C, B-complex, Vitamin E, Zinc, OsteMatrix, GLA Complex), multivitamins, Collagen powder, minuman kesihatan & anti-penuaan (Vivix), minuman kesihatan (ESP Soy Protein, Meal Shakes, Performance Drink, Cinch Shake Mix) dan banyak lagi. Senarai produk yang lengkap boleh dilihat pada webpage SHAKLEE: http://www.shaklee.com.my/bm/products.asp 

     Saya pun terfikir bagus jugak kalau saya jual multivitamin sebab saya pun memang dah lama cari multivitamin yang diluluskan oleh KKM. Saya pun memang makan supplement untuk menjaga kesihatan saya. 



     Apa yang best sangat kalau dapat join SHAKLEE ni? Pertama, syarikat produk ini disahkan Halal & diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. Kedua, operasi syarikat ini berasaskan syariah maksudnya walaupun anda ada ketua tapi siapa yang rajin dialah yang paling banyak dapat untung. Ketiga, boleh buat secara part time atau full time sebab promosi produk boleh dibuat dari mulut ke mulut atau melalui online. Keempat, anda akan dapat bonus berganda maksudnya satu dari jualan produk (keuntungan sehingga 33%) dan dua dari bonus terkumpul atau pengumpulan point (UV) dari jualan produk. Kelima, anda berpeluang naik pangkat jika UV terkumpul anda melebihi UV yang diperlukan dan anda akan diberi cash bonus. Keenam, bila dah join, kita ader FB group dimana anda akan di'guide' sehingga berjaya, kita pun akan buat discussion dan banyak lagi.

     Mula-mula saya pun sangsi jugak boleh jual ker produk SHAKLEE ni tapi bila saya tengok ramai dah kawan-kawan saya berjaya dan dapat banyak untung dari jual produk SHAKLEE ni, saya pun terus daftar untuk jadi ahli. Nak berjaya mestilah kena usaha sikit. Alhamdullilah xsampai 2 minggu saya join SHAKLEE, untung saya jual produk dah cover duit pendaftaran malah lebih dari itu. Perassan saya time tu hanya Tuhan je la yang tahu, akhirnya saya dah jumpa peluang perniagaan yang saya cari selama ini. Hujung bulan pulak dapat cash cheque hasil dari pengumpulan bonus jualan produk, cek pertama saya nampak mcm sikit jer tapi sapa yang nak bagi duit kat kita kalau kita tak cari sendiri. =) Alhamdullilah sebab bonus saya bulan Julai dah melebihi bulan Jun. 

Tak ader sesiapa pun boleh ubah hidup kita kalau bukan kita yang mengubahnya. Seronok bila kita dapat kongsi cara kita jana duit pada orang lain. Tak rugi pun berkongsi ilmu dengan orang lain.

      Jadi kalau anda berminat nk join jd ahli atau nak order produk, boleh PM saya:
      E-mail: nurhidayah_naeilah@yahoo.com 
      SMS: 013-9871113

Saya tak pernah percaya pada easy money atau duit senang, maksudnya bagi duit pastu xyah buat apa-apa pun dapat untung. Nak lebih memang kena usaha lebih. =)

Sabda Nabi s.a.w., "Sembilan per sepuluh rezeki adalah daripada perniagaan." (Hadis riwayat Tirmizi)

 

     

No comments: