Monday 24 June 2013

Multivitamin (Vita-Lea with Iron) SHAKLEE & Saya

~MENJAGA KESIHATAN TUBUH BADAN~

Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera,
Disini saya ingin berkongsi pengalaman saya menggunakan produk SHAKLEE...

        Sebelum ni saya memang ambil supplement multivitamin untuk kesihatan badan memandangkan badan saya selalu tak bermaya dan paras hb (haemoglobin) saya pun rendah dalam 10-11 g/dL sahaja sedangkan paras normal sepatutnya 12.1-15.1 g/dL bagi wanita. Haemoglobin sangat penting untk mengangkut oksigen keseluruh badan. Kalau saya tak makan multivitamin, badan saya akan jadi letih lesu, tak bermaya, dan selalu mengantuk.
       Sebelum saya guna produk SHAKLEE, saya makan multivitamin yang saya beli kat kedai pharmacy, Guardian ataupun Watson. Tapi sejak dua menjak ni saya susah nak cari multivitamin yang halal dan diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. Produk multivitamin memang banyak kat luar sana tapi saya memang cerewet kalau bab-bab memilih multivitamin ni.
        Bila kawan saya syorkan saya makan Vita-Lea multivitamin with iron, alhamdullilah, saya dah tak rasa letih lesu bila buat kerja, saya pun dah boleh tidur lena pada waktu malam dan muka saya pun dah tak pucat sangat terutama bila saya datang haid.
        Saya seronok berkongsi kebaikan multivitamin ni dengan sahabat-sahabat diluar sana terutamanya bila saya sendiri pun nampak kesan positifnya.
        Kita kena ingat Allah yang Maha Berkuasa lah yang menyembuhkan segala penyakit tetapi kita perlu berusaha untuk mencari penawarnya dan mencegah itu sememangnya lebih baik dari mengubati. Sama-samalah kita menjaga nikmat sihat yang dikurniakan oleh Allah S.W.T.
 
Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: "Mereka bertanya: Ya Rasulullah, apakah kami berubat? Baginda menjawab; Ya Wahai hamba Allah, sesungguhnya Allah meletakkan penyakit dan diletakkan pula penyembuhannya, kecuali satu penyakit iaitu penyakit ketuaan dan kematian." (Riwayat Abu Sunnah)


   
 Jika berminat atau untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya:
  • E-mail: nurhidayah_naeilah@yahoo.com,  
  • fb: Nur Hidayah Shaklee M, 
  • Fon: 013-9871113.

NUR HIDAYAH MAZLAN
BANDAR PENAWAR,
KOTA TINGGI


       

No comments: